vrijdag 25 september 2015

Polypropyleen bewerken

Ik wil de opening waar de fijnstofmeter zijn buitenlucht aanzuigt beschermen tegen regen, opspattend water en andere zaken die niet in een optische meetinstrument thuis horen. Tevens wil ik de temperatuur/rv meter beschermen tegen waterdruppels en nieuwsgierige vingertjes.
Tijdens het eten ging er een emmertje snoeptomaatjes leeg volgens de recyclingscode is het pp oftewel polypropyleen.
Ik heb de rand en de bodem er af geknipt en geprobeerd of ik het met kokend water week genoeg kon krijgen maar helaas. Voor poging twee heb ik de oven aan gezet, eerst op 120 graden Celcius, dat was niet voldoende. Daarna steeds een beetje hoger tot het plaatje polypropyleen zo zacht werd dat het plat en slap op het bakpapier lag. 
Daarna heb ik het met een tang over mijn vorm gelegd, gefixeerd en laten afkoelen. Voor een eerste poging is het resultaat ok, de zijkanten zijn niet gelijk en recht. Voor de tweede poging meer materiaal gebruiken en later de zijkanten recht en op maat knippen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten