maandag 17 augustus 2015

Smoke test #1

GPS en SD card aangesloten op Leonardo
Voeding, cs, rx, tx, clk, mosi en miso verbindingen gemaakt
Alle lampjes die moeten knipperen knipperen en de 'magic smoke' zit nog steeds netjes in de ic's. Het ledje van de seconde puls op gps module knippert inmiddels ook, dus alles lijkt ok.
Tijd om een ontwikkel omgeving klaar te maken. Ik ga Fritzing proberen, de schema's zie ik regelmatig online en laten we eerlijk zijn de warboel hiernaast kun je met alleen deze foto nooit nabouwen.
Inmiddels is Fritzing geïnstalleerd maar mijn componenten zitten er nog niet in. Het is me al wel gelukt om de Leonardo op het breadboard te 'plaatsen' en er een vcc en gnd draad aan vast te maken maar de gps module en de sdcard staan nog niet in de bibliotheek en dus moet ik deze eerst aanmaken en dat is toch nog wel even een dingetje.

Leonardo op breadboard
Leonardo op breadboard stap 1 in Fritzing
 Dit ziet er al een stuk beter uit dan de foto, als het straks droog is ga ik hardlopen en anders nieuwe onderdelen proberen te maken. Maar nu eten koken.

1 opmerking:

  1. Fritzing leek heel leuk en misschien is het dat ook wel maar ik ben er even klaar mee.
    Mijn sd card en gps-module zitten niet in de bibliotheek en het lukt mij niet om ze ook maar een beetje aan te maken. Volgens de theorie is het vrij simpel maar ook hier komt de theorie en de praktijk niet overeen. Hoe de draadjes van a naar b gaan komt dus gewoon in de code en op een niet te volgen foto. Later als ik Fritzing begrijp en nieuwe onderdelen kan aanmaken ga ik het netjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen